Cum să gândești evaluarea finală încă de la început de semestru?
Cu cât mai repede apare evaluarea în planificarea unităților, cu atât mai limpede va fi ce urmează să faci, pentru că dacă nu știi cum măsori învățarea, cum știi că s-a întâmplat?
Joi, pe 11 februarie, alături de 160 de profesori am descoperit la webinarul Zoom două proiecte planificate și implementate folosind cadrul "Understanding by Design" care, pornind cu finalul în minte, vă ușurează munca și vă ajută să prioritizați competențele și marile idei cu care vor rămâne elevii după o unitate de învățare.
Am descoperit alături de cele patru profesoare pentru învățământ primar (Ana Clara Grecu, Daniela Buna, Simona Holubeanu), profesoara de științe socio-umane Laura Borbe și moderatorul webinarului, Măriuca Morariu, director executiv Aspire Teachers:
- cum poți planifica o unitate pornind cu finalul în minte (măsurarea înțelegerii prin proiecte/sarcini autentice, cât mai aproape de viața reală),
- cum a funcționat un proiect integrat (istorie, geografie, educație civică) la primar,
- cum a funcționat o unitate tematică la filosofie la liceu,
- ce avantaje și limite are cadrul prezentat,
- ce instrumente pot fi adaptate direct în propria activitate pentru a face învățarea relevantă și autentică.
Invitatele au participat la un proiect Aspire Teachers în timpul verii trecute, când profesori din ciclul primar și gimnazial au colaborat în echipe de la distanță pentru a planifica o unitate de învățare, pornind de la cadrul Understand by Design. Aici găsești un rezumat despre acest mod de proiectare, cu exemple și resurse gata de descărcat.
Mai jos poți urmări înregistrarea editată a webinarului, cu cele mai importante părți segmentate:
Intro Understanding by Design (Măriuca Morariu)
Intro invitate
Daniela Buna: marile idei și competențele
Ana Clara Grecu: evaluarea sumativă și alte dovezi ale învățării, criteriile de succes
Simona Holubeanu: beneficiile pentru profesori și elevi
Laura Borbe: unitățile planificate la filosofie, clasa a XII-a.