În perioada 2018-2021 am organizat evenimente de tip webinar pentru toți profesorii preocupați de formarea lor continuă. Într-o întâlnire online de 1h30’ participanții au descoperit instrumente, idei, aplicații și cercetări pe marginea celor mai importante teme din educație, de la pedagogie modernă și dezvoltare personală la psihologie și neuroștiințe. Invitații au fost profesori, psihologi, consultanți educaționali, antreprenori și cercetători cu experiență, precum: Oana Moraru, Ovidiu Pânișoară, Mihaela Feodorof, Amalia Sterescu, Doug Mader, Daniela Vișoianu, Cătălin Stoica, Mirela Tanc și alții.
Atelierele online Aspire Teachers
Webinar: Cum să gândești evaluarea finală încă de la început de semestru?, cu Ana Clara Grecu, Daniela Buna, Simona Holubeanu și Laura Borbe
Abia a început semestrul și nouă ne arde de... evaluare finală? În webinarul de joi, 11 februarie 2021, am explorat cadrul "Understand by Design":
- cum poți planifica o unitate pornind cu finalul în minte: măsurarea înțelegerii prin proiecte /sarcini autentice, cât mai aproape de realitate,
- cum a funcționat un proiect integrat (istorie, geografie, civică) la primar, conceput de o echipă formată din trei învățătoare (Ana Clara Grecu, Daniela Buna, Simona Holubeanu),
- cum a funcționat o unitate tematică la filosofie la liceu, gândită de profesoara Laura Borbe,
- ce avantaje și limite are cadrul prezentat,
- ce instrumente puteți adapta direct în propria activitate pentru a face învățarea relevantă și autentică.
Rezumat aici
Webinar: Competențe-cheie la școlarii mici în mediul online - citit-scris și STEAM
Joi, 3 decembrie 2020, de la 17.30 organizăm ultimul webinar de anul acesta dedicat profesorilor pentru învățământ primar. Punem accentul pe formarea competențelor de citit-scris la clasa I și STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Maths) pentru clasele III-IV. Carmen Alexandra Miricioiu, formator, ambasador Hour of Code, eTwinning arată cum a reușit să creeze rutini online pentru a deprinde elevii cu cititul și scrisul de la distanță, folosind un mix de instrumente, precum Whiteboard, WordArt, Jigsawplanet și manuale digitale. Mirela Spiță, laureată Merito 2020, membră Aspire Teachers din 2016, vine cu exemple de activități precum experimente concentrate pe competențe STEAM, dar și oportunități și limite în evaluarea online a acestora.
Webinar: Evaluarea la clasele primare: portofoliu, fișe și jocuri
Joi, 19 noiembrie 2020, de la 17.30 continuăm seria de sesiuni online interactive pe tema evaluării online la clasele mici cu trei profesoare pentru învățământ primar, Didina Botgros, Adina Stratulat și Irina Vasile. Descoperim practicile prin care evaluează competențe la limba și literatura română, mate și științe pentru elevii lor, folosind Wizer, Google Classroom, Liveworksheets și jocuri online.
Înregistrare live
Webinar: Evaluarea la clasele primare prin proiect și teste online
Marți, 3 noiembrie, de la 17.30 ne-am inspirat din practica a două profesoare pentru învățământ primar, Ema Patrichi și Carmina Trâmbițaș Vakulovski pentru a răspunde la întrebări legate de evaluarea la clasele primare, indiferent de scenariu: ce, cum și prin ce metode măsurăm progresul elevilor în funcție de obiectivele planificate? Ema a prezentat cum a planificat un proiect interdisciplinar și cum a măsurat pe parcurs și la final rezultatele, iar Carmina a povestit cum integrează testele online și cum încurajează auto-evaluarea și evaluarea elev-elev.
Înregistrare live
Webinar: În conversație cu profesori-lider din Norvegia și Germania
Vineri, 11 septembrie, de la 17.00 am intrat în dialog cu doi profesori care au trecut prin experiența începerii anului școlar, Caroline Lewis-Jones, lider de dezvoltare la Birralee International School din Norvegia și Constantin Lomaca, Directorul departamentului de Științe la Franconian International School din Erlangen, Germania. Întâlnirea a fost sub forma unei discuții facilitate despre modul cum s-au adaptat școlile din alte țări la contextul pandemiei, de la comunicarea cu autoritățile și organizarea fluxurilor în școală până la adaptarea curriculei și starea emoțională a profesorilor și elevilor.
Rezumat aici
Webinar: Clasa inversată. Lecții și reflecții, cu Claudia Chiru & Laura Borbe
Pe 2 septembrie, de la 17.00, Claudia Chiru și Laura Borbe deschid conversația despre flipped classroom, cu exemple din practică și propuneri despre ce face clasa inversată să funcționeze, care sunt limitele și cum poate fi folosit acest model pedagogic în învățarea hibridă (blended learning), pentru elevi din toate ciclurile de învățământ.
Articol aici
Webinar: Predă precum învață oamenii (organizator: asociația AVE în cadrul #AVEnturacunoașterii)
Președintele Instructional Design, Olimpia Meșa coordonează o companie care a produs și livrat sute de programe educaționale de succes, fiind expert și consultant principal în proiectarea programelor de învățare bazate pe modul de funcționare a creierului. Webinarul a pus în prim plan șapte cărămizi ale învățării eficiente: excelența (cum o definim pentru fiecare etapă de dezvolare a copilului?), implicarea (cum poate fi creată și menținută în clasă?), scopul (cum influențează marele “de ce?” învățarea), etica și sustenabilitatea (cum luăm deciziile etic și pe termen lung), motivația (cum ne ajută să facem un design de învățare mai bun), atenția (cum o evidențiem?) și memoria (cum o îmbunătățim?).
Webinar: Comunicarea online cu elevii - cum arată învățarea de acasă, cu Oana Moraru
Oana Moraru este profesor, învățătoare și fondatoarea Școlii Helikon din Călărași. Are o experiență de 20 de ani în învățământul privat și a sprijinit zeci de școli și grădinițe în procesul de autorizare și acreditare, încă din anul 2000. A format și consiliat echipe de profesori și educatori, a alcătuit oferte educaționale, programe alternative și sisteme de monitorizare a progresului școlar. Oana este formator și consultant educațional, coordonatoarea platformei Vocea Părinților și autoarea a numeroase articole despre școala românească și reformarea sistemului nostru educațional. Conduce în București un centru educațional în care sunt pilotate mijloace și strategii didactice moderne pentru preșcolari și ciclul primar.
Webinar: Disciplina mentală. Cum să fim eficienți în timpul școlii de acasă, cu Bogdan Dîrjan
Bogdan Dirjan este consultant Ascendis, liderul pieței de training și consultanță în domeniul dezvoltării organizaționale. Are 15 ani de experiență în vânzări, marketing, business development în companii din domeniul financiar-bancar și retail, unde a condus echipe și proiecte la nivel național și internațional. A dezvoltat un program de training și dezvoltare care abordează subiecte legate de inteligența emoțională, neuroștiință, psihologie pozitivă, mindfulness, managementul stresului și dezvoltare personală, totul având la bază o abordare științifică. Bogdan este absolvent al Academiei de Studii Economice – Facultatea de Management și INSEAD Management Module, unde s-a concentrat pe cursuri de coaching și psihologie pozitivă.
Rezumat aici
Webinar: De la mirare la gândirea vizibilă, cu Constantin Lomaca
Constantin Lomaca este liderul Departamentului de Ştiinţe la Franconian International School (TheFIS), în Erlangen, Germania. Absolvent al Facultății de Geologie din cadrul Universității București, Constantin a urmat studii post-universitare în științe la University of Technology Sydney și s-a specializat în Bacalaureat Internațional la Melbourne University. A fost profesor și membru fondator al Școlii românești din Sydney, coordonând programul în limba română la radio 2RRR din Sydney. Predă chimie, biologie, fizică, filosofie pentru copii, teoria cunoașterii și perspective globale. Din 2018 ține ateliere care inițiază profesorii într-o varietate de strategii la clasă pentru învățare eficientă.
Rezumat aici
Webinar: Storytelling, cu Georgiana Ilie
Georgiana Ilie este Chief Operating Officer la Media DoR (Decât o Revistă, Școala9, The Power of Storytelling). A scris despre subiecte de la demografie și îmbătrânirea populației, la cultură, sănătate, educație și servicii de urgență. A arătat într-un articol care a făcut înconjurul lumii ce se va întâmpla în București la următorul cutremur semnificativ și cât va dura până viața va reintra în normal. Orașul vulnerabil a primit premiul juriului la competiția Superscrieri în 2017 și a coagulat o mișcare activistă de pregătire și reziliență la cutremur. Între 2017 și 2019 a fost redactor-șef la Școala9, o publicație dedicată educației preuniversitare care a dus jurnalismul despre educație dincolo de știrile despre ce mai spune ministrul. Din 2012 ține cursuri de storytelling pentru profesioniști din diferite domenii.
Rezumat aici
Webinar: acCES în școală și comunitate. Provocările integrării copiilor cu cerințe educaționale speciale. Cu Maria Hegyi
Maria este profesor de sprijin, logoped și psiholog clinician, cu 17 ani de experiență în sistemul de învățământ public special. Este absolventă a ultimei generații tradiționale a Școlii Normale ieșene și și-a îndreptat curiozitatea către soluții psihopedagogice realiste și funcționale în educația pentru copiii cu nevoi speciale. Au trecut pe la cabinetul său și prin școală copii cu autism, hipoacuzie, deficiență neuromotorie, boli genetice rare, copii cu implant cohlear, deficiență mintală, ADHD, tulburări emoționale, dislalii și tulburări de învățare. Dialogul său interior are mai mereu ca temă situațiile de conflict sau vulnerabilitate care apar în jurul elevilor cu CES, profesorii și părinții acestora, iar meseria și-o face alergând pe holuri de la clasă la clasă, de la diriginte la director, pentru a consilia, a concilia, și a fi vocea copiilor speciali. Când lucrează cu ei, e accesibilă, jovială și folosește erorile sau răspunsurile naive ca metode didactice.
Rezumat aici
Webinar: Wellbeing în școli, cu Domnica Petrovai
Pe 20 noiembrie, de la 19.00 am avu-o ca invitată pe Domnica Petrovai, psiholog clinician și psihoterapeut, fondatoarea companiei Mind Education și a Școlii pentru Cuplu. Domnica are o experiență de peste 20 de ani în consilierea și psihoterapia familiei și terapia cuplului. Este autoarea cărții Iubește și fii iubit/ă. Aproape totul despre relația de cuplu. Domnica este consultant și trainer pentru companii private și școli care susțin relațiile sănătoase și bunăstarea emoțională a copilului, familiei și cuplului și care promovează relațiile sănătoase la locul de muncă. Domnica sprijină școlile în procesul de transformare, mai ales la nivel emoțional și relațional. Este alături de cei care cred că au determinarea, puterea și resursele pentru a-și clădi relații de încredere în școală și o altfel de relație cu copiii și părinții.
Rezumat aici
Webinar: Dream Management, cu Mirela Oprea
Mirela Oprea este licenţiată în psihologie şi ştiinţele educaţiei şi doctor în cooperare internaţională şi politici de dezvoltare durabilă. Încă din adolescenţă a lucrat în proiecte sociale, pentru a ajuta copiii dezavantajaţi din România. A lucrat pentru unele dintre cele mai importante organizaţii non-guvernamentale din România, din Italia şi din Belgia. Astfel, a recrutat şi a coordonat sute de voluntari, a contribuit la formularea şi îmbunătăţirea politicilor publice din peste 10 ţări, a creat programe de formare la care au participat sute de persoane şi, din perspectiva de consilier filantropic, a ghidat oameni spre a face binele. Din octombrie 2018 îşi dedică întreaga energie proiectului Dream Management, prin care ajută oamenii să îşi realizeze visurile prin programe de grup şi sesiuni individuale, ea fiind şi coach şi consilier format la şcoli din România, Italia şi SUA.
Rezumat aici