DataMathLab 2024-2025 se extinde în trei centre de învățare: București, Cluj, Iași
Am închis înscrierile pentru DataMathLab 2024-2025, primul program de educație matematică pentru profesori prin care toți elevii au șansa să înțeleagă matematica.
În anul școlar 2024-2025, în programul de formare profesională lucrăm cu 150 de profesori de matematică de gimnaziu/liceu care predau în școli publice din România. Aceștia vor participa la sesiuni atât fizice, în centrul de învățare cel mai apropiat dintre Iași, București și Cluj, cât și online, la sesiuni sincron și asincron, într-un format unic și eficient.
Termenele limită de înscrieri au fost:
20 septembrie 2024 pentru centrul de învățare București
27 septembrie 2024 pentru centrele de învățare Cluj și Iași.
Vedeți prezentarea programului în Browser aici sau mai jos (apăsați “>” pentru slide-ul următor) pentru a descoperi toate detaliile programului, inclusiv CALENDARUL de activități.
Aplicația constă în completarea unui formular de înscriere de către directorul școlii și o echipă de profesori de matematică din școală sau dintr-o școală apropiată care motivează convingător de ce își doresc să facă parte din DataMathLab. Profesorii care nu au colegi dornici se pot înscrie și singuri și le vom găsi parteneri de învățare în timpul procesului de selecție.
În 2024-2025, programul se va derula cu trei grupe a câte 50 de profesori, câte una pentru fiecare centru de învățare:
București (prima sesiune de învățare în persoană: 5 octombrie 2024)
Cluj (prima sesiune de învățare în persoană: 12 octombrie 2024)
Iași (prima sesiune de învățare în persoană: 12 octombrie 2024)
Profilul participantului
Ca și în anul pilot (2023), vom lucra cu echipe de profesori care sunt dispuși să facă un pas curajos în schimbarea abordării disciplinei la clasă pentru a pregăti elevii nu doar pentru examenele de evaluare națională, dar și pentru a rezolva probleme relevante pentru lumea actuală folosind matematica.
Știți că programul acesta este pentru dumneavoastră dacă:
Vă preocupă modul în care puteți explica conceptele matematice într-un mod simplu și clar, astfel încât toți elevii (nu doar câțiva) să aibă ocazia de a înțelege și de a aplica aceste concepte în situații reale.
Vă place să explorați diverse alte domenii, precum finanțele personale, economie, știința datelor, bucătărie, grădinărit, mediu etc.
Sunteți familiarizat/ă cu utilizarea tehnologiei și a uneltelor digitale.
Vă place să învățați și să lucrați în echipă.
Credeți că educația matematică are nevoie de o schimbare și sunteți pregătit/ă să începeți cu propria practică.
Criterii de selecție
-
Dacă aveți colegi de liceu care doresc să se înscrie în echipa școlii, vom lua în considerare înscrierea. Principiile cursului sunt valabile pentru orice nivel, iar exemplele sunt atât din programa de gimnaziu, cât și de liceu. Centrele de învățare cu formatori pentru liceu sunt: București și Cluj.
-
Datele limită de înscriere sunt: 20 septembrie pentru centrul de învățare București, respectiv 27 septembrie pentru centrele Cluj și Iași.
-
Numai costurile de transport sunt responsabilitatea dvs. Noi acoperim toate celelalte (sală, catering pentru ziua de formare față în față, expertiza și acces la toate resursele educaționale ale programului). Programul nu presupune cazare peste noapte.
-
Activitățile programului de formare includ: 7 întâlniri sincron în total, dintre care 3 în persoană și 4 online, la care se adaugă studiul și lucrul în ritm propriu (aproximativ 5 ore/lună). Pentru absolvire, vă asumați proiectarea unei unități, planificarea și aplicarea a unui proiect de lecție urmând principiile cursului.
Beneficii
Fără costuri financiare pentru participanți, altele decât deplasarea până la centrul de învățare
Șansa de a experimenta într-un cadru sigur, cu susținerea echipei și a colegilor din școală, metode și activități care pot crește motivația, implicarea și înțelegerea elevilor la orele de matematică
Bucuria de a observa rezultatele în clasă: elevi mai implicați, mai motivați să învețe și care pe termen lung își îmbunătățesc performanța la matematică
Acces la 80 ore de curs în format hibrid și feedback personalizat de la traineri în dezvoltarea portofoliului care cuprinde rezultate concrete, utile pentru munca la clasă (proiectarea unei unități, a unei lecții, aplicarea și reflecția ulterioară, folosind principiile din curs
Acces la lecții care acoperă 100 ore de predare-învățare-evaluare, gata de adaptat în clasă, potrivit nevoilor elevilor
Acces la o comunitate de practică cu activități de învățare împreună cu colegii de program, facilitate de un profesor experimentat
Acces la oportunități de învățare bonus (webinarii despre utilizarea aplicațiilor matematice în clasă cu profesori experimentați)
Recunoașterea efortului printr-un certificat de absolvire și o anexă cu competențele dezvoltate pe parcursul programului
ÎNTREBĂRI FRECVENTE
-
Nu, atât timp cât vă puteți acoperi cheltuielile până la centrul de învățare cel mai apropiat (București, Cluj, Iași).
-
Acceptăm și înscrierea cu un coleg din altă școală apropiată, dar dacă nu găsiți, vă puteți înscrie singur/ă și vă găsim noi echipa care să vă susțină în călătoria de învățare.
Studiile arată că atunci când ai un partener de învățare, rata de abandon scade și cresc șansele de a aplica cele învățate. -
Întâlnirile sunt în afara programului școlar și au loc sâmbăta. Sunt 7 întâlniri sincron ca parte din programul oficial (și altele opționale, în funcție de dorințele de învățare). Consultați calendarul din prezentare pentru detaliile pentru fiecare centru.
-
Certificatul atestă îndeplinirea criteriilor de absolvire și este însoțit de anexa de competențe care menționează rolul de coordonator de proiect educativ la nivel de școală și implicarea în activități metodice. Programul nu este încă acreditat, acesta fiind al doilea an de pilotare.