Primele opționale de autodeterminare, vorbire în public și dezvoltare emoțională ale Aspire Teachers intră în școli din șapte județe

Peste 600 de elevi din șapte județe vor urma semestrul acesta programele-pilot dezvoltate de Aspire Teachers și predate la clasă de 23 de cadre didactice, jumătate fiind din mediul rural. Cele două opționale sunt bazate pe învățare experiențială și au fost concepute de profesori și specialiști în educație din România și SUA pe tot parcursul anului. Copiii din clasele primare vor face o călătorie în lumea emoțiilor și vor învăța cum să le recunoască și să se împrietenească cu ele, în timp ce elevii de gimnaziu vor vorbi despre pasiunile lor în discursuri de tip TEDx pe care le vor organiza, lucrând în echipe.

Training de formare la Eco-școala “Matei Gr. Vlădeanu”, Cândești-Vale, Dâmbovița 22 septembrie 2019

Training de formare la Eco-școala “Matei Gr. Vlădeanu”, Cândești-Vale, Dâmbovița 22 septembrie 2019

Programele, care cuprind câte 13-15 lecții, sunt o premieră pentru curricula din țară: ambele au fost proiectate în urma unui bootcamp care a reunit profesori și specialiști în educație din România și SUA și vor fi evaluate cu ajutorul testelor validate de psihologi. Cele două opționale sunt bazate pe metoda învățării experiențiale, care pune elevul în centrul procesului educațional.

Opționalul de autodeterminare și vorbire în public “Aspire Talks” vrea să scoată elevii din bancă, să le dea încredere să susțină discursuri despre pasiunile lor în cadrul unor evenimente de tip TEDx pe care le vor organiza în echipe.

Psihologul Ramona Buzgar la trainingul de formare pentru profesori-diriginți și consilieri de la Liceul “Mihai Eminescu“ din Buhuși, Bacău

Psihologul Ramona Buzgar la trainingul de formare pentru profesori-diriginți și consilieri de la Liceul “Mihai Eminescu“ din Buhuși, Bacău

Cel destinat elevilor din clasele I-II, „Călătorie în lumea emoțiilor” ajută elevii să înțeleagă ce sunt emoțiile, cum apar și, mai ales, cum își pot evalua și redefini gândurile pentru a-și îmbunătăți relația cu sine și cu cei din jur.

Lecțiile cuprind instrucțiuni pentru fiecare etapă a învățării experiențiale, precum și anexe - postere, puzzle-uri, fișe de lucru și cartonașe cu personaje sau situații.

În următoarele luni, programele vor fi predate la clasă de profesori-diriginți și consilieri, respectiv învățători din șapte județe din țară, jumătate fiind din mediul rural. Dascălii au participat la trainingul de pregătire organizat de profesori din comunitatea Aspire Teachers în Cândești-Vale, Dâmbovița pentru învățători (22 septembrie) și Buhuși, Bacău pentru cei de gimnaziu (28 septembrie).

„Un adult responsabil și implicat în societate începe cu un copil care este emoțional sănătos, care poate de timpuriu să vorbească în fața unui public, să lucreze cu ceilalți, care înțelege cum să ofere feedback constructiv și are încredere în sine. Peste 30 de contributori au lucrat la aceste programe cu gândul la nevoile tinerilor care vor contribui la societatea din 2030, testând la fiecare pas rezultatul cu profesorii implicați în proces și elevii lor. Nu doar conținutul e valoros, dar și formarea celui care îl implementează la clasă - ambele opționale vin la pachet cu un training pentru dascăli despre învățarea experiențială și conceptele din spatele lecțiilor.” - spune Măriuca Morariu, Director Executiv Aspire Teachers.

Participanți la trainingul pentru programul-pilot destinat elevilor de gimnaziu “Aspire Talks“, Liceul “Mihai Eminescu” din Buhuși, Bacău

Participanți la trainingul pentru programul-pilot destinat elevilor de gimnaziu “Aspire Talks“, Liceul “Mihai Eminescu” din Buhuși, Bacău

Cele două programe au fost create cu ajutorul profesorilor din comunitatea formată din participanții la Academiile Aspire Teachers 2016-2018. Acesta a fost un program selectiv pentru profesorii din România, cu invitați de la universități și instituții de top din SUA și România.

Pilotarea presupune pre- și post-testări pentru elevi, părinți și profesori, folosind instrumente validate de psihologi pentru a măsura impactul programelor. Ulterior, opționalele vor fi îmbunătățite și publicate pentru a ajunge la dascăli din toată țara care vor să formeze pentru elevii lor competențe relevante pentru viitor.

Fotografii: