Lecția 3: VIAȚA TERESTRĂ LIVE DIN BUCEGI, MUNTENIA

Clip de promovare a lecției 3

Lecția 3 transmisă live pe YouTube, din Parcul Natural Bucegi

A treia lecție a fost transmisă joi, 20 mai, de la ora 11.00, pe canalul de YouTube Aspire Teachers! Am fost în inima Bucegilor, la 1650m altitudine, aproape de platoul Padina.

Lecția inclus filmări cu drona, jocuri, un experiment și momente de interacțiune cu toți participanții conectați live. Gazdele au fost:

  • Irina Constantinescu, profesoară de geografie, directoare a Eco-școlii Cândești-Vale (Dâmbovița), alumnă Aspire Teachers, coordonatoare a rețelei de profesori „Educație la înălțime”,

  • Alexandru Colțoiu, directorul Administrației Parcului Natural Bucegi.

Tema a fost obiectivul de dezvoltare durabilă viața terestră și-a propus să familiarizeze elevii cu interdependența organismelor vii într-un ecosistem special (pădurea), cu vegetația și fauna din Bucegi și să-i motiveze să întărească relația cu natura.

După lecție

Nicio lecție fără reflecție, așa că vă invităm să clarificați și să consolidați câteva mari idei pe care materialul video le-a invocat, în funcție de nivelul clasei:

  • Lecția a fost despre viața terestră într-un ecosistem special, într-o pădure din Parcul Natural Bucegi. Ce cuvinte noi au descoperit copiii? (buceag, miceliu, ranger, etajele pădurii…). Ce înseamnă lanț trofic? Dați exemple.

  • Ce s-ar întâmpla dacă nu am mai avea păduri? Dar dacă n-ar mai exista căprioare?

  • Cum depind oamenii de pădure? (aici puteți oferi o diversitate de exemple, de la oxigen, lemne, combustibili la hrană, medicamente sau sănătate mintală. Folosiți ocazia ca să arătați că oamenii sunt animale sociale, nu sunt separate de natură, ci parte integrantă din ea. „Băile de pădure” sunt adevărate medicamente naturale pentru sănătatea noastră.)

  • Dar pădurea de oameni? (aici puteți sublinia importanța rezervațiilor, a protejării prin parcuri naționale bine administrate precum Parcul Natural Bucegi, a activității rangerilor, a reîmpăduririlor etc.)

Tema sugerată:

  • Invitați elevii la o activitate de plantare sustenabilă - poate fi o plantă sau un pom, în grădină, în curtea școlii sau într-un borcan. Încurajați-i să facă echipă și să lase un mesaj care să îi inspire și pe alții, în urma acestei lecții.

Salvați filmulețele de maxim 1 minut pe un Drive și trimiteți link-ul comunicare@aspireteachers.ro. Cele mai reușite rezultate vor apărea pe canalele noastre (încă le selectăm pe cele pe care le-am primit până acum, sute de poze, filmulețe și mesaje din toată țara!).

descriere: irina este în partea stângă a pozei. poartă o haină de fâș și are capul acoperit de o glugă. în spate se văd conifere din parcul natural bucegi și se distinge ceață.

descriere: irina este în partea stângă a pozei. poartă o haină de fâș și are capul acoperit de o glugă. în spate se văd conifere din parcul natural bucegi și se distinge ceață.

Irina Constantinescu este directoarea școlii Matei Gr. Vlădeanu din Cândești-Vale, Dâmbovița, profesor de geografie și istorie, fondator și director executiv pro-bono al Fundației Comunitate Dâmbovița. Este membru activ al comunității Aspire Teachers din 2016, lider regional pentru comunitatea de practică a profesorilor deschiși să învețe și să colaboreze și parte din rețeaua Edu Networks. Coordonează profesorii din cadrul proiectului „Educație la înălțime”. Mai multe despre Irina, aici.